Funderingar

Hösten närmar sig och med den kyligare tider och mörkare dygn. Förra sommaren längtade jag så oerhört mycket efter hösten för då skulle vår bebis komma... Sommaren var en nervös tid med mycket längtan och oro och jag ville bara att den skulle ta slut.

I år är det lite annorlunda. Nu känner jag att jag varken längtar eller gruvar mig inför hösten, njuter så mycket av Just Nu och framtiden kommer när den kommer. Ser livet på ett annorlunda sätt och tillåter mig må bra och bara vara, allt kommer i sinom tid och varje årstid har sin tjusning.

När jag var yngre älskade jag sommaren över allt annat och avskydde verkligen hösten. Känns annorlunda idag och nu tycker jag att hösten kan vara så mysig då man får börja elda i kakelugnen igen, tända ljus och mysa inomhus.

Men frånsett detta så är ju sommaren en underbar tid. Så skönt att ta dagen som den kommer, vilket är en lyx som jag njuter av till fullo. Just nu är vi inne i en härlig, lättsam och lycklig period. Mycket verkar falla på plats och allt flyter på så bra. Livet känns och ser ut precis som i mina drömmar, trodde ett tag för ett par år sedan att jag aldrig skulle känna så här igen...


...Men tänk om detta tar slut, tänk om det något händer snart igen...


Kommentarer
Postat av: Angelica

Så tänkvärda ord vännen! Verkligen toppen att kunna njuta av Här och Nu.



Kram

2010-08-17 @ 08:47:59
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Therese

Så fina och tänkvärda ord. Du är så värd att känna dig lycklig och glad. Många kramar till dig vännen.

2010-08-17 @ 21:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0